ריסוס לבית נגד פרעושים

  • warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function '_cmf_userspace_perms' not found or invalid function name in /home/comillion/domains/comillionold.co.il/public_html/includes/menu.inc on line 454.
  • warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function '_poll_menu_access' not found or invalid function name in /home/comillion/domains/comillionold.co.il/public_html/includes/menu.inc on line 454.
  • warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function '_poll_menu_access' not found or invalid function name in /home/comillion/domains/comillionold.co.il/public_html/includes/menu.inc on line 454.
ריסוס נגד פרעושים

מחזור חייהם של פרעושים כולל בו 4 שלבים: הטלת ביצים על גופן של חיות מחמדות ונפילתן לקרקע, בקיעת זחלים מהביצים, הממהרים למצוא מצע נוח, לאחר שבועיים – הפיכת הזחל לגולם. הגולם עטוף בשכבת מגן ומסוגל לשרוד בסביבתו חודשים רבים, עד לבקיעה. בגולם, הזחל מתבגר ובוקע ברגע בו מזדמן "מארח", או, פונדקאי, לסביבתו. פרעושים מבלים מרבית חייהם בתור גלמים מוסווים, ואינן רגישים בשלב זה לחומר ריסוס. חמישה אחוזים בלבד מאוכלוסיית הפרעושים מצויים בשלב הבוגר על עורה של חיית המחמד וחשופים לחלוטין לחומרי ריסוס נפוצים.

הכנות מקדימות עבור ריסוס לבית נגד פרעושים

פרעושים מעודדים גרד ומטרד רב לבעלי החיים. את מרבית חייהם הם חיים כאשר הם מוגנים ומוסווים בסביבתם. עם זאת, מהלך חייהם תלוי בגורמים רבים, אותם ניתן לבקר ולמנוע, פעולת ריסוס מוצלחת תלויה בהכנות חכמות של חיות המחמד, החצר והבית.

הכנת חיית המחמד

תחילה, יש לטפל בחיות המחמד שבחצר ובבית באמצעות חומרים בטוחים, ארוכי טווח ויעילים, כנגד פרעושים. בשוק המקומי, ישנם כמה תכשירים מוצלחים, יחד עם תכשירים בעלי יעילות נמוכה, או כאלו המעודדים תופעות לוואי לא סימפטיות כלל, הן לחיות המחמד והן לבעליהן, בני האדם. מומלץ, לכן, להיוועץ עם וטרינר טרם בחירת תכשיר ריסוס.

פרעושים יימנעו ככל הניתן ממקומות ללא פרווה על גוף חיות המחמד; הם מעדיפים באופן ברור את אזורי הגב האחורי, בסיס הזנב, בתי השחי והמפשעות של כלבים, וכן את איזור הצוואר בקרב חתולים. תספורת קצרה לחתולים וכלבים תייעל בבירור הליך מניעת פרעושים.

הכנת הבית לקראת ריסוס נגד פרעושים

כאמור, ביצי פרעושים נופלות מגוף החיה לסביבה. לאחר שזוהו פרעושים על חיות מחמד, פירושו של דבר, כי באזורי שהייתם של הבע"ח, ישנן ביצי פרעושים, גלמים וזחלים. על מנת לבצע סילוק יעיל של גלמי פרעושים, רצוי לעשות שימוש בשואב אבק עוצמתי, תוך שאיבה מעולה של המקומות בהם פרעושים עשויים להסתתר: מזרונים, ספות, רצפות, שטיחים ועוד. חלק גדול מגלמים של פרעושים יסולק בהצלחה בשיטה זו. בתום השאיבה, צריך לקשור את תוכן השאיבה בשקית אטומה ולהשליך לפח האשפה הקרוב.

הכנת הסביבה והגינה

זחלי פרעושים ניזונים היטב מחומרים אורגניים קרקעיים בתהליכי ריקבון. הם חובבי אתרים לחים ומוצלים. ניקוי יסודי של הגינה, הכולל סילוק חפצים מיותרים ופסולת, יריעו משמעותית את תנאי חייהם של הפרעושים, ויגבירו חשיפתם לחומרי ריסוס. טרם פיזור חומרי ריסוס ביתיים נגד פרעושים, רצוי להרטיב את הקרקע בסביבה זו, בכדי לאפשר חדירה יעילה יותר של החומרים למצע בו חיים זחלי הפרעושים.

הדברה / ריסוס

פעולת הדברה / ריסוס תבוצע על-ידי מרסס מוסמך בלבד. הפעולה תבוצע תוך שימוש בחומרים הפועלים נגד פרעושים. שילוב חכם של כמה חומרים פעילים, יצליח לרוב ליצור אפקט סינרגטי (מגביר) של פעולת ההגברה. רוב רובם של התכשירים החדשים נגד פרעושים הקיימים בשוק, משלבים כמה חמרים פעילים. בימינו, מיוצרים חומרים רבים תוך שימוש בטכניקת אחסון במיקרו-קפסולות. טכניקה זו מאפשרת שחרור ממושך ואיטי של חומרי הדברה, ומייעלת בכך משמעותית את פעולה הריסוס, תוך הקטנת סיכונים פוטנציאליים עבור חיות ובעלי חיים. יש לדרוש מהמרסס לעשות שימוש בחומרים מיקרו-קפסולריים אינטגרטיביים, נטולי ריח ובטיחותיים עבור בעלי-חיים.

יש להזמין מבקר גדילת חרקים באזור הנגוע, יחד עם טיפול בחומרי הריסוס – כטיפול משולב; הדבר הכרחי לטובת פעולת ריסוס מוצלחת.

בעת ביצוע הריסוס, יש להרחיק בעלי חיים מהאזור לזמן מסוים, בהתאם להנחיות המופיעות בהוראות התכשיר. כמו כן, יש לברר מול מדביר אודות חומרים פעילים בהם נעשה שימוש, ולרשום את שמותיהם. זכרו כי חומרים פעילים נוצרים פעילים משך מספר ימים בתחום הריסוס, תוך שבעלי-חיים נחשפים אליהם.