נחש צפע ונחשים ארסיים בישראל

  • warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function '_poll_menu_access' not found or invalid function name in /home/comillion/domains/comillionold.co.il/public_html/includes/menu.inc on line 454.
  • warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function '_poll_menu_access' not found or invalid function name in /home/comillion/domains/comillionold.co.il/public_html/includes/menu.inc on line 454.
נחש צפע - נחשים ארסיים בישראל

קצת על נחשים ארסיים: ישנם 40 סוגים שונים של נחשים, מתוכם רק 9 סוגים של נחשים ארסיים בישראל. נחש צפע ונחשים ארסיים בישראל נמנים לרוב על משפחת הצפעוניים המונה עשרות סוגים. הם זוחלים בעלי דם קר הניזונים לרוב מחיות קטנות כמו עכברים חולדות.

הנחש ניזון מארוחה אחת בשבוע לערך. הוא מכיש את טרפו או חונק אותו ואז בולע אותו. כיוון שאין לו שיניים פרט לניבים, הנחש בולע את טרפו בשלמותו ומעכל אותו במשך זמן רב. נחש צפע ונחשים ארסיים בישראל הם לרוב חיות לילה המסתובבות בעיקר בשעות החשכה וצדות את טרפן.

אמונות ועובדות על נחש צפע ונחשים ארסיים בישראל- נכון או לא נכון :

קימת אמונה לפיה נחש שחור איננו ארסי. אמונה זו נובעת מכך שנחש נפוץ מאוד בארץ שנקרא זעמן שחור, איננו ארסי. ככל שמדרימים גדלים הסיכויים להיתקל בנחשים שחורים ארסיים ביותר כמו הפתן השחור ושרף עין גדי. נחשים אלו שחורים ומסוכנים מאוד ויש להיזהר מהם.

ישנה גם אמונה שלנחשים כמו נחש צפע ונחשים ארסיים בישראל יש ראש משולש ורחב כיוון שיש להם שיני ארס ולנחשים שאינם ארסיים ראש צר. הכללה זו איננה לגמרי לא נכונה אבל יש קביעה מוסמכת לגבי ארסיותו של נחש יכול לבצע רק וכד נחשים מוסמך.

מה עושים אם נתקלתי בנחש?

במידה ונתקלתם בנחש אין לנסות ללכוד אותו ואין לנסות להרגו. אסור לאדם פרטי להרוג נחש צפע ונחשים ארסיים בישראל, כמו גם נחשים שאינם ארסיים, כיוון שנחשים נחשבים לחיות מוגנות על ידי רשות הטבע והגנים. יש להזמין לוכד נחשים מקצועי שיכול לטפל בבעיה וללכוד את הנחש בלי להזיק לעצמו ולנחש.

מה עושים במקרה של הכשה?

בכל מצב של הכשה יש להתייחס למצב כמו להכשה של נחש ארסי, כיוון שקשה לדעת את מינו וסוגו של הנחש במדויק ללא ניסיון. במקרה של הכשה יש להרגיע את הנפגע ולהשכיב אותו למנוחה מוחלטת. יש לקבע את המקום ולהסיר ממנו תכשיטים ובגדים ולפנות את הנפגע לחדר מיון קרוב במהירות האפשרית.

בעת הפינוי לבית החולים יש לנסות לרשום סימנים מזהים על הנחש-צבע, צורה, גודל וכדומה, על מנת להקל על הטיפול בהמשך. באינטרנט ישנן תמונות רבות של נחש צפע ונחשים ארסיים בישראל שיוכלו לעזור לכם בזיהוי. בעת הכשה חשוב מאוד שלא לנסות למצוץ או לשאוב את הארס בשום צורה-זה עלול להיות מסוכן מאוד.