כל מה שרציתם לדעת על הדברת עכברים

  • warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function '_cmf_userspace_perms' not found or invalid function name in /home/comillion/domains/comillionold.co.il/public_html/includes/menu.inc on line 454.
  • warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function '_poll_menu_access' not found or invalid function name in /home/comillion/domains/comillionold.co.il/public_html/includes/menu.inc on line 454.
  • warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function '_poll_menu_access' not found or invalid function name in /home/comillion/domains/comillionold.co.il/public_html/includes/menu.inc on line 454.

כמה פעמים נתקלתם בעכבר שכיתת רגליו אל ארונות המזון שלכם או שברח אל מאחורי המקרר באמצע הלילה? מה עושים עם מכת עכברים במחסן או במרתף של הבית והחשוב מכל - עד כמה מסוכנת הדברת עכבר? צוות המומחים שלנו מסביר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על הדברת עכברים.

הדברת עכבריםאם יש מכרסמים שלרבים מאיתנו קשה להכיל ולהתמודד איתם אלו הם העכברים. בבתים רבים בישראל קיימת מכת עכברים, הנובעת מנקבת עכבר מעוברת המצליחה לחדור אל סביבת המחייה שלנו, הודות לגוף קטן ויכולת השתחלות יוצאת דופן המשמשת אותם בחיפוש אחר מקורות מזון. לאחר שנקבה חדרה אל סביבת מגורים בטוחה, היא ממליצה

צאצאים ודואגת להאכילם עד הגעתם לבגרות. מרגע זה העכברים ממשיכים להתרבות בקצב מהיר במיוחד ומובילים למהווה מפגע תברואתי כמו גם היחשפות לחיידקים מסוכנים. 

כיום, ניתן להתמודד עם עכברים בתוך סביבת המגורים שלנו בכמה שיטות שונות. חלקן ביתיות וחלקן מקצועיות, אך במידה ומדובר בכמות עכברים גדולה אין מנוס מלפנות למדביר מנוסה על מנת שזה יטפל בבעיה.

יחד עם זאת חשוב לציין כי יש לטפל גם בפתחי הכניסה של העכברים אל סביבת המחייה שלנו או אל העכבר על מנת למנוע את חזרתה של הבעיה במהירות.

טרם הפנייה להדברת עכברים – עשה זאת בעצמך

אחת השיטות הידועות לרוב שנכללת תחת קטגוריית ההדברה והיא נחשבת ככזו שניתן לעשות ללא מדביר מקצועי היא על ידי הצבת מלכודות. כיום, קיימים בשוק מספר רב של מלכודות ללכידת עכברים כגון: מלכודת דבק, מלכודות רשת, קופסאות ומתקני לכידה. בחלק מאותם מלכודות ניתן אף לשלב פיתיון מורעל. שיטות הדברה אלו יסייעו לכם להיפטר מעכבר בודד ולא מלהקה שלמה, אך יחד עם זאת, ידרשו מכם לפנות בעצמכם את העכבר המת הלכוד במלכודת ולחזור על הפעולה על להשמדתם של כל העכברים שחדרו את סביבת המגורים שלכם.

פיזור רעלים להדברת עכברים

כיום, מלבד המלכודות ניתן גם לרכוש סוגי רעל שונים בחנויות עשה זאת בעצמך על מנת להיפטר מהעכברים אשר הגיחו מחורים בתוך סביבת המגורים שלכם. אחד מהרעלים הנמצאים בשימוש כנגד עכברים הוא האלפא כלורוז (נקרא גם תרדמון). רעל זה פועל כנגד מערכת העצבים ומביא למוות. הרעל מגיע ומפוזר כאבקה או גרגירים. בשיטה זו ניתן אף להשתמש ברעלים היעילים לא רק נגד עכברים. רעלים אלו נכנסים לקטגוריה של רעלים אקוטיים זרחניים כמו גם רעל הקרבמטים.

רעלים נוספים כנגד עכברים הם כאלו שמביאים למותם מספר ימים לאחר שנטלו את הפיתיון המורעל. שימוש ברעלים אלו בא לעקוף את היותם של העכברים כחיות העושות קשר ישיר בין המזון שהם אוכלים למול כך שקיים בו רעל. היכולת של פיתיון לפעול רק לאחר מספר ימים מקשה על עכברים לקשר בין הפיתיון לרעל ורבים מאותם עכברים נוספים בבית ימשיכו ליטול את הפיתיון המורעל מבלי להבין שמדובר בסופו של דבר ברעל שממית אותם. חומרים מסוג זה הם חומרים נוגדי קרישת דם – חומרים אנטי קאוגולנטים אשר מונעים את קרישת הדם ובכך מביאים לדימום שבסופו מוות

חשוב לצין כי רעלים אלו במינונים שונים יכולים להזיק גם לאדם ומיקומם בנקודות לא אסטרטגיות יכולות להוביל לפגיעה באדם ולא לטפל בבעיה כלל. לכן, שיטה זו לא נחשבת לשיטה מומלצת ואם אינכם יודעים מהו פתח הכניסה או היציאה הספציפי של העכברים מומלץ מאד להימנע משימוש בשיטה זו.

הדברת עכברים באמצעות הדברה ירוקה

עכברים בביתההדברה הירוקה כנגד עכברים כמו גם מכרסמים ומזיקים אחרים הינה הדברה אקולוגית, נקייה ובטוחה יותר לסביבה. הדברות אלו נחשבות למתקדמות יותר ואינן כוללות בתוכן שימוש ברעלים, חומרי הדברה מסוכנים וכל חומר הנחשב מזיק בטווח הקצור והארוך. אותה הדברה ירוקה באה למנוע כמובן היחשפות של יושבי הבית – מבוגרים, ילדים וחיות המחמד.אחת ממהדברות הירוקות הנעשות כיום היא באמצעות מכשיר אלקטרוני המפיק קול בתדר גבוה (הדברה אולטראסונית). תדרים אלו אינם נמצאים בטווח השמיעה של בני האדם אך מהווים הם נזק רב לעכברים.

עבור אותם עכברים תדרים אלו הופכים לצורמים עד כדי כך שהעכברים בוחרים מרצון לנטוש את הבית אליו הגיעו. שימוש במכשירים אלו נפוץ לא רק בבתים ורבים עושים בו שימוש במחסנים, בתי מלון, מבני ציבור, מסעדות ועוד. כפי שנאמר, שימוש במכשירים אלו אינו כולל שום חומר רעיל או מסוכן ואינו פוגע בבני אדם בשום צורה. המכשירים מסוגלים לשמש לזמן רב ומפעלים על ידי בטריות או חשמל.

הדברת עכברים - רק על ידי מדביר מוסמך

אם נתקלת במת עכברים בבית במחסן, במרתף או בעליית הגג, קרוב לוודאי שתדרשו במוקדם או במאוחר לפנות למדביר והסיבה לכך פשוטה - העכברים מתרבים במהירות ולכן קרוב לוודאי שלא תצליחו להיפטר מכולם ללא שימוש באמצעים מקצועיים אשר יספקו לבית שלכם פיתרון הגנה כולל. מלבד השימוש בחומרי הדברה מקצועיים, אותם לא תוכלו לרכוש בחנויות המתמחות השונות, שיטות העבודה השמורות למדביר מוסמך מקצועי, נשענות על שנות ניסיון רבות והכרה עם המזיק באופן שאין בידכם.

מלבד יכולת ההדברה של המדביר המקצועי, תזכו כמובן גם בראייה כוללת לנקודות הכניסה והיציאה של העכברים ולאסטרטגיית הדברה שתסייע לכם להיפטר מהבעיה במינימום חומרי הדברה בסביבת המחייה שלכם, מה שיוביל לביטול הסיכון לבני הבית השונים ולחיות המחמד שלכם, שקרוב לוודאי ימשכו לרעלים הריחניים שתוכלו למצוא בחנויות השונות.

אם אתם מתמודדים עם עכברים ומחפשים דרך יעילה ומהירה להדברת עכברים, חייגו עכשיו ל - 054-3600003 ואנחנו דרך אליכם. שימו סוף למטרד הפסיכולוגי והתברואתי שחדר אליכם הביתה בהקדם, מבלי לסכן את עצמכם, את ילדכם וכמובן את בעלי החיים שלכם.

 

 

 

 

 

הדברת עכברים