איך בוחרים חברת הדברה ביתית

  • warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function '_cmf_userspace_perms' not found or invalid function name in /home/comillion/domains/comillionold.co.il/public_html/includes/menu.inc on line 454.
  • warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function '_poll_menu_access' not found or invalid function name in /home/comillion/domains/comillionold.co.il/public_html/includes/menu.inc on line 454.
  • warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function '_poll_menu_access' not found or invalid function name in /home/comillion/domains/comillionold.co.il/public_html/includes/menu.inc on line 454.

כל מי שהיה מגלה מזיקים וחרקים בביתו, היה מעניין להיפטר מהם. לפני שיוצרים קשר עם חברת הדברה ביתית, ראוי לבדוק שעושים זאת בתבונה.
להלן מספר טיפים שעשויים לסייע לכם בבחירה.

יתושים, מקקים, נמלים? חברת הדברה!

נחילי נמלים, מקקים מתרוצצים, או מכת יתושים, אינן תופעות שנעלמו מן העולם. גם קיני חולדות עדיין קיימים בבתים עירוניים, וכדי להיפטר מהם, כדאי ליצור קשר עם חברת הדברה מקצועית. הדברה – עסק רגיש שיכול להיות אך מסוכן. עליכם להיות בטוחים שאתם מזמינים לביתכם אנשי מקצוע אמינים, שיעשו מה שצריך.

רעלים זה לא משחק ילדים, וכאשר אתם מזמינים מדבר ביתי או חברת הדברה, דרשו מהם להציג מולכם תעודה, או העתקת תעודת מדבר מוסמך – זה המינימום שעליכם לעשות כדי להבטיח את הבריאות שלכם ואת זו של בני ביתכם. לא כל אחד מוסמך לעסוק בהדברה; אלו שכן – מחזיקים בתעודת הסמכה מהמשרד להגנת הסביבה וממשרד הבריאות. בנוסף לתעודה, בכדי לעסוק בהדברה, כל מדביר נדרש לשאת עמו תעודה מדביר מורשה – ואלו דברים שכדאי לבדוק טרם מתחילים בעבודת ההדברה.

רצוי לבדוק את החומרים בהם עתיד המדביר להשתמש בעת פעולתו. לא כל החומרים מאושרים ומורשים לשימוש; על כן חיוני לוודא כי החומרים בהם נעשה שימוש מאושרים הן על ידי המשרד להגנת הסביבה והן על ידי משרד הבריאות. ראוי לוודא זאת, כיוון שישנם חומרים שעשויים להזיק לבני אדם ולסביבה.

הוראות החוק והתקנים בישראל, מתירים היום ככלל, שימוש במספר מצומצם של חומרי הדברה, אשר רובם מסוכנים פחות לבני אדם, ואינם כה קטלניים עבור בעלי חיים גדולים. כך או כך, במידה ששוכן בבית או בחצר בעל חיים, יש ליידע לגבי זה את המדביר. קיפודי וחתולי אשפה אף הם בעלי חיים מוגנים, והרעלתם היא עבירה פלילית. דרשו מהמדביר לקבל מידע מספק אודות הוראות בטיחות וטיפול בכל מקרה של הרעלה. הבהירו מפורשות כי אתם מעוניינים בהליך הדברה יעיל, אולם גם בריא ובטיחותי.

אחריות – מהי מידת אחריותו של מדביר / חברת הדברה? מה נכלל באחריות זו? במידה שההדברה לא צלחה, מיהו האחראי? מי מעניק למי פיצוי? הדברה עשוי להיות עסק יקר, בעיקר במידה שלא בוצעה בהצלחה ובאופן מקצועי.

הדברה – ראשיתהּ במניעה

דבר נוסף אותו ראוי לבדוק בעת הזמנת חברת הדברה לבית, הוא תחום טיפול מונע. שרות ידוע אחד – הדברה בפועל, אולם ביכולתה של חברת הדברה מנוסה גם לבצע טיפול מנוע, ולהביא למניעת שובם של מיני מזיקים לביתכם. הדברה מונעת כזו מומלצת בחום, גם אם תידרש תוספת מחיר.

מלבד טיפול מונע שמבוצע על-ידי חברת הדברה אחת לשנה, הקפידו על תשומת לב לגורמים אפשריים נוספים שמביאים לבעיות חוזרות ונשנות – מצבי "שריפה", מה שנקרא, שיאלצו אתכם לכבות את השריפה, במקום לטפל במקור שלה; מדביר אחראי ומקצועי יוכל, מלבד לבצע ריסוס / הדברה, גם להסב תשומת לבכם לבעיות צנרת או מבנה בבית משותף, למשל, בהן תוכלו לטפל, וכך לדחות את מתקפת המקקים הבאה.

מעבר דירה

רצוי לבצע הדברה בדירה החדשה אליה אתם נכנסים – טרם המעבר. באם זוהי דירת קרקע – מדובר בעניין שהוא מחויב המציאות. ישנן חברות הדברה רבות בשוק, וגם אתם תוכלו לאתר חברת הדברה מתאימה, במספר דרכים אפשריות. תוכלו, תחילה, לקבל המלצות מחברים המנוסים בעבודה מול חברת הדברה, שיוכלו להעיד על טיב ואיכות השירות, ותוקפו.

שנית, במידה שאין המלצות על חברת הדברה מוכרת, תוכלו ליצור קשר עם כמה חברות, ולבקש הצעות מחיר. נציג חברה יוכל להגיע לשטח ולהעניק הצעת מחיר, תוך שאתם מקבלים הזדמנות להתרשם מטכניקות ההדברה שלו וממידת המקצועיות והרצינות שלו – וכך להחליט מול איזה מדביר / חברת הדברה, תרצו לעבוד.